Vážení zákazníci,

vzhledem k současné situaci ohledně pandemie a aktuálním nařízením vlády, která se jistě do budoucna ještě zpřísní, omezujeme provoz naší kanceláře.

Prosíme veškeré Vaše požadavky řešte pokud možno s námi elektronicky či telefonicky. Úhrady řešte prosím převodním příkazem, případně můžeme platbu odložit až o 30 dní, pokud trváte na hotovostní platbě.

Kancelář bude v následujících týdnech, a to nikdo neví kolik jich bude, sloužit zejména jen pro nutné předání náhradních routerů, wifin apod..

Snažíme se rozdělit náš tým do menších pracovních skupin, abychom byli částečně akceschopní i v případě karentény či dokonce nákazy. Přeci jenom situace, kdy by všichni naši zaměstnanci byli nuceni zůstat doma, by ohrozila řešení závad (i na vysílačích) vyžadující fyzický zásah a vedla by ke zkáze naší sítě.

Provoz sítě a údržbu vysílačů budeme vykonávat i nadále. Už pár týdnů pociťujeme výpadky dodávek některých zařízení v souvislosti s epidemií v Číně, nicméně náhradní a rezervní kusy zatím máme. Některá posílení sítě jsme však museli odložit.

Chápeme, že pro každého z Vás je teď spojení prostřednictvím sítě důležité, či pracovně kritické. Vemte prosím na vědomí, že zejména připojení pro domácnosti není dimenzované na trvalé vytížení plnou rychlostí. Dimenzace je daná agregací. Agregace je 1:15 vůči maximální rychlosti. Výkyvy rychlosti jistě pociťujete, v této chvíli mohou být větší. Maximální rychlost při velkém vytížení může klesnout pod 10% maximální hodnoty. Snažíme se však, bez ohledu na vytěžování jednotlivých přípojek, všechny přetížené vysílače výkonově posilovat, sektorizovat či jiným způsobem zvyšovat kapacitu, jak nám situace a prostředky včetně lidské síly umožní.

Pokud by však Vaše připojení bylo "nepoužitelné", obraťte se prosím na nás. Nejčastěji se jedná o zarušení vysílacího kanálu, ať už na přenosu mezi naším vysílačem a Vaší příjmací anténou, ale často také mezi domácím wifi routerem a Vaším příjmacím zařízením. Přeladění kanálu na domácí wifině je otázka několika minut, na našem vysílači cca půl hodiny. Zarušení vysílacího kanálu znamená, že vysílací kanál na kterém vysílá Váš router nebo náš vysílač používá v současné chvíli jiný/cizí vysílač.

Tento a minulý týden jsme provedli následující úpravy. Nové sektory s GPS synchronizací na vysílači ve Slaném V Ráji, nové sektory na vysílačích Na Dolíkách. Operativně v pozdních večerních hodinách byl nasazen dočasný spoj pro velký panelový dům na Vojenčáku. Včera bylo dokončeno posílení sektorů pro centrum Slaného na vysílači v Žižkově ulici a zprovozněn kapacitní spoj mezi Smečnem a Svinařovem. Měnili jsme kapacitní sektory v Pippichově ulici pro bytové domy ve Zlonicích a také jsme vyměnili spoje pro bytové domy na Smečně kousek od školy.

Příští týden nás čeká posílení spoje pro vysílač v Žižkově ulici, kde 2x 400Mbps je nedostatečných. Již máme připravený 2Gbps spoj s možným navýšením až na 10Gbps. Včera nám také dorazily 3 páteřní switche (A5500) s možností 4x 10Gbps propojení. Několik jich na síti již máme, tyto posílí trasy zejména pro Smečno a okolní obce.

Doufáme, že výše popsané kroky nám pomohou společně překlenout nastalou situaci a překonat ji s co nejmenší ztrátou komfortu. Až to skončí, zorganizujeme den otevřených dveří na některých našich vysílačích i s posezením a kávou zdarma ;)